Kärlek och skönhet beskrivs inte bäst med ord..































Jag är uppväxt i skärgården.. Kanske därför jag fylls av så mkt härliga känslor när vi går runt i hamnen.. båtarna, färgerna, fiskenäten och luften.. Det enda som inte riktigt passar in i min lilla skärgårdsidyll är dom vräkiga lyxbåtarna som ligger förtöjda vid restaurangerna.. Inte heller borrat snubben som irrar omkring kanon full.. Annars är det som det ska..

Saknar att ha båt nåt otroligt.. note to self " ska införskaffas när jag blir rik" hade jag en båt skulle jag också lägga till här vid restaurangerna, så jag är full av dubbelmoral..;)

Hittar strössel som jag inte ätit sen jag var liten, rostade nätter, som dom på 88an, så är tvungen att klämma i mig två mjukglassar.. Nostalgitrip..

Kurrar satan i magen.. betalar hellre för utsikten och sittplatsen, än maten.. Måste äta något med fisk. vi är ju i Smögen. Skulle tagit några av dom mindre flådiga ställen där allt folk smockas istället.. Lätt att vara efterklok.. Men sittplatsen var toppen..


Strosar och strosar.. Letar ihjäl mig efetr en lussekofta.. slutsåld.. Alla som åker till smögen o lägger till m sin flödiga båt vill tydligen ha en sån..

Inser att det enda jag har råd med idag är tre kylskåpsmagneter.. två är till mamma.. vi brukade alltid köpa just kylskåpsmagneter från dom ställen vi åkte till..
Mätta i magen och fulla med sol, är det dags att säga hejdå till smögen.. Här ska jag hyra en stuga nästa år.. Om jag inte Har en lyxbåt, då tar jag den..
Förbereder oss för vägen hem..6 timmar hem till stockholm...

Roadtripen är slut för den här gången.. Tack för alla fina kommentarer! kul att ni följde med:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0