"well thats alright"


så.. efter 10 år damp en av mina äldsta vänner angelica in i mitt liv igen, och en mkt betydelsefull sådan.. alfons som vi kallar skiten fightar en kamp som skulle få dom flesta av oss att bara vilja lägga oss ner under en mörk filt. men så jobbar inte alfons, alls! med en attityd som är beundransvärd kommer hon kicka detta åt helvete!

Cellebert besök som hon hade från London där angie har hållit hus senaste 8 åren gjorde oss sällskap.. kändes aldrig som att lördagen tog slut och en ny dag började, det gjorde den inte heller..
Middag på baur där bar killarna från london var minst sagt imponerade av det grabbarna grus serverade från baren, då sverige och stockholm tydligen har ett rätt dåligt drinkrykte.. men inte mina killar inte!!

Drinkarna beställes i full fart och jag o angie hade fullt upp med att kolla hur mkt som fanns kvar av våra skallpell inristade markeringar på våra överarmar, som vi gjorde när vi var små..

Ja visst fint skulle det vara..
skallpell, is och ett kärleksfullt tonårshjärta plus lite rebellfeeling gjorde att vi 12 år tyckte det var en bra ide att rista i varsitt hjärta med våra dåvarnade pojkvänners första bokstav i.. ja, för dom skulle vi ju älska livet ut?!, båda hette andreas vilket gjorde det hela ännu bättre.
Jag drogs ju med min killa en himlans massa år efter det, angies lasted typ i 2 veckor men skit i det..
Mitt ärR har bleknat o är i stort sett borta, hennes sitter där klart o tydligt som världens tatuering, marked for life:)..

Tydligen vilket jag inte minns var det jag som fick rista in båda två, hon var rädd för blod, det va inte jag..
jag trodde vi var äldre när vi gjorde det, men icke, 12e året ristade vi in hjärtan, tjuvrökte och gjorde bus..
Angie var den tuffa som var först med allt, en rebell m stora mått!  att röka och ha sex och allt annat också i princip hade hon gjort innan vi andra ens vågat oss till 2ed base.. jag var inte lika modig och tidig som hon, men vi hittade någon sorts frizone tillsammans där vi delade det mesta, en himmla massa skit där vi bara ganska tyst förstod o fanns, och en himla massa kul som bara kan göras rätt där och då..

Fick även under kvällen sällskap av flera, en tjej som gjorde att jag ville stoppa ner huvudet i en ishink för att inte skrika rakt ut, herre min gud, orka..

Stället bytes till imperiet där nästa mellanstadie minne dök upp.. dock i form av en rival som jag kom ihåg som mindre skön,Den där tjejen man fick fingerpulla och som var kär i min kille, i mitt A på armen..

Glömmer aldrig när hon kom in i min klass, dom gick i samma och var ett år äldre och hon gjorde slut m mig åt honom med ett högst nöjt ansiktsuttryck.. jag grät hysteriskt och lyssnade på it must have been love i tre dagar.. 12 år o mitt livs kärlek hade gjort slut.. och han fick dessutom testa o pulla henne i skogen, wtf..

Efter det hann vi bli tilllsammans och göra slut 5 ggr till, han var populärast i skolan och till en början fick jag byta en golfbollar mot att ens få ett skolkort av honom,( det var iof i 3an, men skam den som ger sig!)kan ju inte säga att det blev bättre med tiden dom närmaste åren heller, men!

Nästa gång vi var ihop i 4an ringde hans kompis TILL MIN STORA GLÄDJE efter att jag hade frågat chans och sa att det var ok för Andreas att vi blev ihop nu, för han hade gjort slut med felicia, den där jävla felica, hon var också jätte populär, alla va kära i felica..

Johan var bästa kompis m Andreas och hade fått bli ihop m robyn, nyinflyttade blonda ROBYN som alla pratade om..
så en 4 dejt planerades och vi mötes av varsin blombukett o skulle va hemma hos robyn..
Med robyn såg jag för övrigt min första porrfilm minns den än idag som den bästa jag har sett, blev inte förskräck utan tyckte det va en rätt COOL grej..

Dödskär var jag iaf i andreas även här, var så nervös inför denna dag att jag trodde jag skulle dö! men det visade sig ju ganska snart när vi skulle leka nån form av ryska posten att Andreas var mer kär i robyn o vice versa..
Alla fick gå in m vår resp partner för att "göra något" o var osäkert  ute igen efter 5 sek men, sen när de6t var deras tur satt jag o johan sen snopet o väntade flera minuter nä'r dom var inne..!!!!
så, det höll alltså inte så länge denna gång heller, Johan ringde o gjorde slut , jag sparade nog blommorna tills dom ruttnade.. Skrev dagbok, brev o grinade..

himmla många gånger att hålla reda på men när han skulle börja 7an gick det iaf också åt helvete.. Tyvärr va han tvungen att göra slut med mig igen efter sommaren för han hade blivit kär i nån skit snygg tjej i nya högstadiet, ja eller han va "skit kåt på ullis" hette det.. hans kompis fick berätta det igen.. jag skrev ett långt kärleks/hat brev och jag drog mig iväg till ett högstadie längre bort, lämnade alla gamla vänner åt sidan och begav mig till nacka istället.. såg inte andreas på 3 år sedan.. el ja förutom att han  började gå upp 1 timme tidigare för att hamna på samma buss som mig..  haha fuck u ullis...

Han var iof ihop med emelie som också var en riktig rival, hon hade landställe där vi bodde och vi turades om en hel del m andreas, hon hade skit coola levis 501 i typ alla färger, det hade inte jag..

hur som helst pågick bussperioden i ca 3 år, jag brydde mig inte så mkt om honom, hade fullt upp m killarna från nacka.. tills en kväll när mamma stod i duschen o skickade upp mig till konsum för att köpa balsam.. coola andreas gänget stod utanför och när jag stod o valde balsam kom han in o stod förvånansvärt länge och valde bland tuggumi, när jag var klar var han det också m det svåra valet, otippat..
stod o pratade utanför allt för länge, mamma var galen när jag kom hem o han hade stått i ducshen o väntat i en timme med håret helt trassligt..
Andreas gjorde slut med emelie och resten är historia, vi var tillsammans mååånga år sedan och han e helt klart min första och största kärlek hittills, nu har dock a:t och hjärtat på armen bleknat, liksom min yra kärlek till honom.. Men älska dig kommer jag på något sätt alltid göra esmi:) huvudsaken, han blev min, ombytta roller, jag vann!

Tillbaka till nuet så var pulltjejn inte alls samma hemska människa som jag tyckte att hon var i mellanstadiet iaf utan hur söt som helst, så kvällen var super.. kommer ihåg hur mkt jag älskar att ha engelsktalande omkring mig vilket gänget verkligen levde upp till.. Allan som kör både austarlien/london blandning var bäst, gud så sexigt!
klockan blev 3, Skalis dissa i vanlig ordning, förvänad nej inte spec, besviken ja lite..
så, efterfest  med allan och angi hemma hos henne kändes som en perfekt ide, vilket det också visade sig vara:) utan en blund blev det morgon och ny dag som blev thaiboten som var stängd som ledde till copanang som var gott som följdes av matkoma och en trött väg för att säga hej då och köpa toapapper, råkade ta en en sängfösare och lite snabb mys på baur eftersom killen är helt oemotståndlig, vilket mest gjorde mig frustrerad innan jag tröttare än någonsin begav mig hemåt..

Kommentarer
Postat av: j

:)

2009-09-23 @ 17:08:10
URL: http://tryme.blogg.se/
Postat av: Robin Lindgren

He He

kan det vara mig du pratar om i detta inlägg`?

Känner svagt igen lite vankandes av och an på gräsmattan ute på Djurö med lite blommor från en viss Johan. Kom dock inte ihåg att jag stal din Andreas i några minuter i garderoben... sorry för det ;(

2010-07-16 @ 16:03:23
Postat av: therese

hahah o yes visst är det du alltid:) den bjuder jag på lol

2010-07-17 @ 13:50:00
URL: http://funkish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0