nämen!

..tror bestämt att det vankas matlagning på tegelbruksvägen!



Så nu har jag blivit 175 kr fattigare i kassan men då har både jag o sirre fått mat.. eftersom att laga mat inte sker så ofta som det borde på mitt schema så blev det till storkok, det här kommer räcka en vecka typ.. det måste göra det.. hoppas någon bjussar på någon måltid i veckan dock då detta kommer göra mig lagom less trots attd et är supergott och enkelt o till o med skippernyttigt;)

Receptet är inspirerat från min fru..

så alltså, wok..

Med tanke på plånboken så blire det bacon ist för ex kyckling vilket faktiskt är vääldigt gott trot eller ej..
så jag langa i 3 packet på en gång som fick knaperstekas lagom mkt.. älskar m bacon att man bara kan klippa det m saxen..

Äggnuddlar får koka på sidan..

Grönsaker i burkväg, finns faktiskt väldigt goda o nyttiga sådana också.. vattenkastanjer, minimajs, bambuskott och böngroddar som färskt tillskott blir det också sockerärtor, love it..
Låter det wokas ihop m lite hackad vilök.. sparar böngroddarna till sist så dom behålls fräcsha o krispiga..

kryddor o grejs är det bara o köra i lite som man tycker o efetr smak.. eftersom jag vet att det ska ätas en hel del av detta hopkok så väljer jag att hålla det ganska neutralt mkt goda smaker i sig.. vitlök soya chili o peppar räcker för mig denna gång så jag kan speijsa till det m lite annat när jag behöver lite omväxling!!

Nu blir det krypa upp i soffan o faktiskt kolla på idol.. Vilket inte hänt så många gånger, men efter att erik var så fantastisk sist m the show must go on.. blir det ett utmärkt alt i form av gratis underhållning medans jag pillar m mitt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh julmust!! Just to die for! Middagen verkar dock supermums den med ;)

2009-11-13 @ 23:16:14
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: mums

ser jätte gott ut!!! jag frågar mig mer hur du ska överleva dina andra "behov" under denna pengatorka!!??

2009-11-14 @ 00:09:52
Postat av: henkegrand

lol vet inte om jag vill se dig m eget eget matlagningsprogram! eller också skulle det va sjukt underhållande? annorlunda recept beskrivning..;)

2009-11-14 @ 00:12:26
Postat av: justdidit

Oj, det är en Kajsa Varg vi har att göra med, jag tror du kommer klara dig finemang på dina tio kronor om dagen till löning! Annars hade du ju dina puppyeyes:). Lägg ut dig på någon dejtingsite och signa upp för en dejt per kväll.. Gör det bara klart för motparten att han betalar, och att det ska vara middag. Bio blir man inte mätt på!



If all else fails så klarar man sig ca 30 dagar helt utan mat..

2009-11-14 @ 00:59:58
URL: http://justdidit.blogg.se/
Postat av: justdidit

Sv: På Tradera stänger de ju ner den typen av auktioner, annars skulle du ju ha kunnat lägga ut en dejt med dig där, men nu får du nog köra på spraydate eller motsvarande:/.. ..eller så kan du ju lägga ut ditt bankkontonummer på din blogg och i kommentarsfälten på andra bloggar och hoppas att folk lägger in en peng!

2009-11-14 @ 01:47:45
URL: http://justdidit.blogg.se/
Postat av: justdidit

Oj, nu blev det för seriöst - ibland förstår inte folk när jag börjat skämta. Tänkte bara förtydliga lite:)..

2009-11-14 @ 01:50:05
URL: http://justdidit.blogg.se/
Postat av: justdidit

Vad vann jag föresten för pris för bästa tips? Äran att bjuda ut dig på middag?:/

2009-11-14 @ 01:52:03
URL: http://justdidit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0