Vårat Botorp..

Helgen m mamma var helt underbar!! har alla mina starkaste barndomsminnen nere från småland där mormor och morfar bodde och hade en gård fram tills att dom dog.. alla som bor i den lilla sokeln är såna som man känt och sprungit hos som liten..Släkt till mamma, folks bror och systrar o kusiner.. tyvärr har vi inte kvar vårat hus där av olika anledningar och det är så fruktansvärt mkt minnen och känslor som väcks när jag kommer dit, vilket inte har blivit så ofta sista åren.. Men nu hoppade vi iaf på bussen och begav oss för att främst hälsa på ingbritt och tage som blivit till åren och kanske inte har så lång tid kvar.. Det är konstigt att se männsikor som man minns som stora och starka som har tagit hand om en, bli små och svaga.. Dm har iaf ett stort vackert hus m tillhörande gård som nu sköts av deras barn, mammas kusiner.  jag skulle hitta därnere med förbundna ögon, älskar allt m botorp även om det också är förenat med mkt sorg.. men vackert och ro fylt det är det! Jag och mamma är det teamet av vår lilla del som är kvar.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0