Bröstcancer vid 26, varför!!!???

Fick precis veta att en vän till mig som jag spenderat största delen av min barndom med, har fått bröstcancer.. Det finns nog inget vi inte har gjort tillsammans allt i vikt som händer när man är mellan 10 och 15 år har vi gjort i kvadrat, kysst killar, rökt ,busat som fan, lyssnat på musik o längtat efter att bli äldre, vi ristade tillsammans in våra dåvarnade pojkvänners initialer omgivet m ett hjärta med skalpell tills blodet sprutade.. ( syns fortf om man tittar noga)
 
vi har inte setts så mkt senaste åren då hon har bott utomlands men hon är en sån som det aldrig förändras med oavsett hur lite man ses, delar så mkt minnen..
Hon ska komma hem nu för behandling, cellgifter o skit.. fy fan vad orättvisst det är.. blev så förtvivlad för hennes skull men vet att hon kommer greja det.. Har folk i min familj som haft bröstcancer o tyvärr inte klarade sig men det va längesen o forskningen hade inte kommit lika långt som idag.. tycker det är en obehaglig sjukdom! jag ligger själv i farozonen genetiskt och har haft 2 knölar som hittills varit ofarliga.. kommer ihåg hur magen knöt sig när dom ringde tillbaka för att dom ville att jag skulle komma o ta fler prover för det såg konstigt ut.. fy fan vad orolig man var. och så har denna underbarar lilla tjej gått o fått det beskedet alla fasar.. skönt att hon kommer hem iaf och jag kommer göra mitt allra bästa för att vara ett så bra stöd jag kan..

Kommentarer
Postat av: lisa

livet e fan i mig inte rättvist, hoppas det går bra för din vän!

2009-06-05 @ 15:34:02
Postat av: Mytruth

Ledsen att höra vännen....Ta hand om varandra

Puss

2009-06-06 @ 12:47:03
URL: http://mytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0