off I go!



Flyg rädslan tillfälligt botad och jag har landat hel och levande!:)
Lösningen: hålla sig vaen 24 timmar, jobba dubbelpass, vitt (lagligt) piller, samt bli lite besviken på någon man gillar.. resultat skön o dimmig flygresa och alldeles för mkt taxfree shopping, men va fan jag e ju rädd ja och ensam?!! slapp också undan 10 kilos övervikt, hon i incheckningen ville inte röra till det när jag va så rädd.. det är vad jag kallar service!!!!
Har för första gången lyckats få en sån där lyxplats vid nödutgången mkt supermkt space för benen, inte för att dom är så långa men ändå..
Det innebär också att flygvärdinnan, flygvärden? det va ju en man aja sitter mitt emot än under start landning o turbulens, han va inte trevlig o sket fullständigt i mig, men ingjute ändå lite trygghet att han satt där fladdrande m blicken efter någon söt gaykille han kunde le ett äkta leende emot..
Gav bort nästan all min mat till herrn och han matglada fru bredvid, den maten som jag var så noga med att få INKLUDERAD! känns liksom lite som et måste även fast maten smakar skit.. Kan också bero på att jag tvingade jan att köra mig till mc donalds innan planet gick o inte var så hungrig..
Han blev iaf jätte glad o ville i gengäld rekommendear taxfree produkter, vilket jag inte hade bett om( har nog m att förslka behärska mig själv) Fick också hjälpa det förvirrade paret att fylla i det konstiga "fråge formuläret" man tydligen alltid får nu för tiden..
Vid LA resan ville man veta om jag hade några planer på att döda presidenten vid min vistelse, eh!!?? får alla terrorister den frågan eller? jag tänkte mest dansa o leva livet men nu när du säger det så!! ska jag kryssa jag då?
I Tukiet vill man helst veta vilken temperatur jag har?? (bryr sig inte lika mkt om mord) Ja vänta så ska jag bara ta fram febertermometern som jag alltid bär med mig i handbagaget! Jag o paret bredvid kom tillslut fram till att vi hade 36,5 grader, kändes normalt o bra.. Hoppas jag inte har fyllt i deras papper fel så dom hamnar i turkiskt fängelse hela semestern!
Det är också viktigt för turkiet att veta om man har, känner någon eller har umgåtts m någon som har svininfluensan. Det är ju en illness som dom flesta killar jag omgivet mig med senaste verkar ha långvarigt och uppenbarligen med ett imunförsvar mot det lika med noll. Tror dock inte att det var den typen av svininfluensa turkiet menade.
Så så entrar jag nu turkiet med 36.5 i temp och utan svininflensa:)


Intressant att se vilka männsikor som i slutändan är dom som finns där o ställer upp när det gäller.  Tydligen inte alltid dom man tror, skulle önska el som ropar högst..  Blir både förvånad, ledsen och glad på samma gång!
Tack jan för att du är en sån fin männsika, trots att jag vet att du ibland förbannar dagen då våra vägar korsades;) men mc donalds, mackletande och nattkörning är inte alltid så tokigt det måste du erkänna! Din generositet, kravlöshet och humor är underbar.. Ska nog hitta en liten skön turist t-shirt till dig du kan ha när du plåtar:)

Kärlek till er alla därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0