Mariefred!






Jag e som känt hemskt dålig på geografi, något Anna ständigt påminner mig om i tid och otid.. Nu har jag iaf upptäckt denna underbara lilla stad där vi skulle giga på ett bröllop alldeles intill slottet. Eftersom vi hade soundchecket vid 13 hade vi hela dagen sedan att slå ihjäl, det var ingen konst kan jag säga! var som att befinna sig i en saga.. såå vackert o pittoreskt överallt vatten slott små tåg grönska o blommor överallt.. skulle inte vara helt fel att ha ett litet hus där.. fanns inte mkt att ställen att bada på dock så vi tog bilen till närmaste ställe efter att vi gjort stan.. Mårten föreläste om gustav vasa och fredrik aka stålmannen visade sina skills genom att tända ciggaretter med sina glasögon, mäkta imponerande!
Efter bad o stadsvandring intog vi hotellet för lite middag och ett glas vin, visade sig att alla fick njuta av det där glaset utom jag!! varför?? jo ingen i personalen trodde på att jag var över 18!!!! eh va!! ok att jag ofta får visa leg o är van vid att höra att jag ser mkt yngre ut än vad jag är, men det här tog priset.. blev synad av 4 anställda sen kallade dom på chefen som sa att dom inte serverade mig utan leg och att det inte alls va så otroligt att jag skulle vara 17 trots mina protester.. fick väldigt grinig smida egna planer på hur jag skulle kunna få lite vin etc.. ja menar hur gjorde man när man faktiskt va under 18..
Jag o mårten gjorde senare ett tappert försök att sova en stund innan vi skulle gå på, gick sådär! våra mysiga små rum hade ingen AC o det va smällvarmt!! däremot hade alla rum en burk inlagd gurka och must på nattuksbordet??!! eh toppen tyckte vi?

Giget fortlöppte som dom flesta bröllop.. Började alldeles för sent, smma männsikor som dansar o släpper loss, samma som står på kanterna o rör sig lite i hopp om att ingen tycker dom ser dumma ut vissa i hopp om att någon ska komma o bjuda upp. skor tas av och slipsar fästs i pannan etc etc En överförfriskad brudgum som vill göra något m bandet, i det här fallet var det att spela gitarr o sjunga keep on rocking.. Han slacktade en bra låt kan jag ju säga, lät förjävligt..

vi skulle egentligen sovit över, men lyckades få skjuts hem m lasse o mårten som skulle hem i en överlastad bil, fick sitta under syntar o gitarrer men va så glad över att inte behöva stanna där så det gick hur bra som helst..
En annan grej typiskt för bröllop nämligen är att alla raggar besinningslöst, desperationen blir liksom lite mer påtaglig och alla blir lite blödigare och vill extra mkt hålla om någon när andra gifter sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0