Sevärt och tänkvärt!!

Sitter med min huvudvärk och har kollat film.. Ett av dom samhällsproblem som ligger mig väldigt nära om hjärtat är human trafficking och barnprostitutionen i Asien.. Och ikväll har jag sett en väldigt bra film i just det ämnet som är mkt sevärd, den heter just "Human Trafficking"

En dröm jag har o något jag vill syssla med när jag blivit rik och berömd ( eller det blir iof tre saker) är att starta el stötta just en sådan förening som jobbar mot detta, trafficking o barnprostitution.. Utbilda o utveckla dom fattiga byar där många barn tas ifrån samt fånga upp och slussa ut redan prostituerade flickor..

Dom andra två grejerna är att starta ett trappstegsboende för stockholms hemlösa samt utveckla och expandera hundhemmets verksamhet.. Det ska fan åkas runt till varenda jävel som missköter eller plågar djur.. och en lagändring ska på plats!


Jag vill också jobba med ungdomar.. Det är faktiskt något som redan är lite på g, man får börja med det man kan, så tills miljonerna rullar in så..

Ibland kan jag bara tycka att samhället gör allt så bakvänt och slösar betydligt mkt pengar på att reparera skador än att förebygga dom.. Gör om och gör rätt!


Bara i dom tre skolorna som ligger runt här är det bara en som har kamratstödjare!! hur sjukt är inte det?? det behövs ungt skönt folk som finns ute bland kidsen, utan pekpinnar o moralsnack utan killar o tjejer som kan tillföra inspiration, och någon o något att se upp till, kunna snacka med, peppa självförtroende och självkänsla.. Fram med dans, konst, musik, tjejgrupper som hittar på kul grejer där man kan ta upp o snacka om allt mellan himmel o jord och som kan stärka o skapa gemenskap i dom åren som är som värst.. Det finns fasiken inga som kan vara så taskiga som tjejer i tonåren o det är så lätt att halka snett!!


Ja det här är några drömmar jag har, att kunna göra skillnad och göra något bättre.. Har ni några ni vill dela med er av?! vore kul att höra:)



Har ni en minut över så signa gärna in o supporta mig här!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0