Begravning..


från dessa två kommer jag.. Första kortet jag har på mamma och pappa tillsammans på vet inte hur många år!
styvis, pappa och mamma..
Sjukt trött och lite smått bakis, vilket var sjukt längsedan jag var ringde iaf klockan alldeles för tidigt och det är dags för Farfars begravning..
Vacker och enkel.. Både Farmor och farfar har haft borglig begravning vilket är första gången för mig.. Vet inte riktigt vad jag tycker bäst om, e lite förvirrad om ämnet.. Det jag tyckte om med denna var musiken och dom fina texterna och det var skönt att slippa alla obligatoriska psalmer.. Men tycker det var lite kalt och kallt samtidigt och saknade kyrkoatmosfären.. o saknade lite det som var skönt att slippa ja rörigt helt enkelt.. men det var fint! Farfar får komma tillbaka till farmor vilket var vad han ville.. måste vara obeskrivligt tungt att skiljas från någon efter 60 år tillsammans..
Vi var inte så många på begravningen.. Pappas två systrar med familj, vilka av vi dom flesta där inte har någon vidare relation med, nåra väldigt udda.. min ena kusin Mia som är i samma ålder som jag lekte alltid som barn och vi försöker få till det då och då..
Ena bänkraden fylldes m pappas ex dvs mamma, Tina min styvis som var gift m pappa sen han och mamma skildes och så hennes tre barn som jag vuxit upp med.. Pappas nya flamma var inte med.. Var lite mysigt att vara samlade allihop och det kändes väldigt familjärt oss emellan.. Pappa kändes som tuppen i hönsgården och verkade trivas:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0