"Ska jag känna, ja då ska det finnas tid att känna fritt!"

Solkyssta klippor.. hela dagen lång.. Oscar läser bok, helt hypnotiserad.. Jag filosoferar och drar ut inspirationssidor ur olika tidningar..


Läser en intressant artikel i DN om en lagligt heroin till drogmissbrukare i danmark.. Tycker det är bra under de former dom gör det på.. Är inte för droger, men har en del åsikter om hur man hanterar missbrukare och hur man hjälper dess personer att bli av med sitt missbruk och komma tillbaka till vardagen..
Att parkera dom på metadon ser jag som en usel lösning, och det är oftast vad som händer.. Kan man ändra eftervård och hjälp till missbrukare och inte låta metadonet vara det största alt hjälpmedlet till avveckling av heroin missbruk då tycker jag detta alternativ är bättre.. Råder själklart stora meningsskiljaktigheter i ämnet och jag kan även förstå motpartens synvinkel.. Läs mer om det här! svd vad tycker du?



















Kommentarer
Postat av: Anonym

vad skönt att ligga där och slappa

2010-07-15 @ 12:55:30
URL: http://lolaluv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0