insnöad..

Jaha då har man bekantat sig m lilla centrumets pizzeria då.. dagen blev ju inte alls som tänkt, eftersom denna natt också blev i stort sett sömnlös då min hjärna verkar ta god tid på sig att vilja sova utan hjälpmedel!!
Det otroliga faktum att Sverige faktiskt råkar ha snö och som tydligen sätter hela sveriges kommunaltrafik i förlamning gör mig galen.. är det så svårt, allvarligt, att få ihop det?
I sverige har vi också höst, på hösten brukar löv ramla ner från träden.. också det är tydligen too much för tunnelbanestystemet att hantera, för då heter det inställd trafik pga löv på spåren, allvarligt!?
Härifrån går det nu ersättningsbuss till Gullmarsplan.. Man vet inte när bussen kommer, kraftiga förseningar som det heter på sls hemsida och när man har väntat i 30 min o det väl kommer en om man har tur, tro för guds skull inte att man kommer på den.. Nej den är proppfull.. Kommer man på buss nr 2 efter en timme, svar nej.. även den lika full.. maniana maniana råder i hela stockholm.. blir galen!! Frågar man hej jag har väntat i en timme och kommer inte på nån buss, gäller inte resegarantin får man svaret, nej inte när det är väderrelaterat.. va?? det är snööööööö.. Hatar snön nu tycker inte det är ett dugg mysigt, vill bara ha vår och klä mig i kul kläder, inte bunkra på mig som en eskimå varje gång man ska ta sig utanför dörren.. rosig om kinderna och varm choklad romantiseringen av vinter väger inte upp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0