Saker jag aldrig gjort förut nr 1..

Gått den här handledar kursen för att få övningsköra med pappa nu, äntligen..!!!! bara tagit fyra år att ta sig dit.. Dom magiska fyra timmarna ägde rum igår kväll på slussens trafikskola.. Pappa nervös o stressad så han höll på o skita på sig inför detta event och jag halvt död efter en natt med för lite sömn..
Sa jag tre ord för mkt väste han att jag pratade hela tiden o skulle lugna ner mig,( läs en aning överspänd) Men efter ett tag tror jag tom. att han tyckte det var ganska så trevligt o stundtals lite kul, för helt plötsligt var det han som satt o svararde o räckte upp handen på lärarens frågor o skröt lagom om sina bilkunskaper..;)
Hade det varit hos doktorn el tandläkaen hade han fått ett bokmärke helt klart.. Läraren lasse var till belåtenhet, även om han skulle kunna behöva några röstlektioner..
Jag är faktiskt jätte peppad inför att börja övningsköra nu, bättre sent än aldrig.. la tom mina sista pengar på teoriboken, det ni.. Är smått nervös inför hur det kommer gå m mig o pappa väl i bilen o hur hans stressfaktor kommer yttra sig, men jag hoppas att han känner sig lite mer lugn nu när han fått gå hos lasse och och allt nu har han ju faktiskt en handledarbok:) med övningar att följa och allt, så han svävar inte runt i ingemansland.. Jag hoppas på bra kvalitetstid, visa inslag av irritation kan nog dock inte undgås..
Jag har däremot drömt mardrömmar hela natten om att jag kört en blå liten bil utan kortkort eller mer kunskap än jag besitter idag, och det gick sådär.. kanske därför jag vaknade kl 06 o inte kunde somna om, lagom kallsvettig... Det plus ungarnas höga läten i lekparken utanför, som nu på vårkanten även avlöses av fjortisar om varannat..
bästa preventilmedlet någonsin!!!
Jag och Oscar ska nu kitta upp oss med vattenballonger som vi kan köra på dom, inte dagsbarnen alltså men dom andra mellanölsbarnen..

Efter Kursen dök jag in på baur efter en sväng i hopp om att få lite mat men tänkte vända lika snabbt när jag såg allt folk, fastnade trots det hos paui m sällskap o gick därför ist hem 3 drinkar o ett järn senare, lätt hänt i alltför trevligt sällskap och mina nerver behövde det, helt klart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0