Leonard cohen på svt 24..

Fick sms av pappa att jag måste slå på svt 24.. "Hans texter ger tid för eftertanke"
Är det något vi har gemensamt jag och pappa så är det nog kärleken till musiken, även om den ibland ter sig olika.. Jag vet exakt hur han ser ut när han sitter på landet i vardagsrummet, med rödvinläppar ( det har vi en förmåga att få båda två;) o njuter, gungar med till musiken i sin värld, och blundar, sjunger stundtals med.. När kärringarna somnat och han får vara i fred.. Då brukar vi smsa ibland, om ingenting speciellt alls.. inget som skulle vara viktigt för nån annan, men för mig e det några av dom bästa stunderna m pappa.. Då känns han lika närvarande som när vi spelar o sjunger tillsammans, o skattar åt sånt som ingen annan förstår, med rödvnsläppar såklart, på landet på terassen.. det är inte alltid självklart men ibland bara är det.. och dom stunderna betyder mkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0