Flygrädsla och våldgästning..

Sitter och sippar på världens godaste kaffe, antagligen det godaste jag har bryggt!

Oscar håller på och flyger idag, tycker inte om när folk sitter i flygplan, spec inte i inrikes länder som thailand..
Vet inte varför jag har blivit så flygrädd, nu känner jag tom obehag när andra flyger, mer el mindre..
Stackarn är alltså tvungen att smsa vid start och landning.. hahah herregud!

Har ingen höjdskräck och är inte rädd för småkryp el ormar, el som mia som e rädd för gruppträning;)
nej flyggrejen har bitit sig fast i mig.. Kan va från den tiden jag höll på m popgrejen i tyskland och flög fram o tillbaka väldigt ofta, ensam, med ryan air!! kändes fall färdigt från början till slut..
Blev glad när det fanns någon trevlig herre el gubbe ombord, som jag kunde älta min ångest med och som mer än gärna ville vara faderlig och berätta allt dom visste om flygplan, och hur liten risk det va och störta..
Förbereder alltid personalen, frågar om vädret, är det tankat? allt kollat?? är det verkligen kollat?! ok bra.. sätter mig, vill sitta vid vingen.. ljuger innan man ska gå på för att få sitta vid vingen och gå på först..


Jeanette och kattis hade jätte kul m mig när vi flög till LA, tog en lugnande..
Frugan tyckte inte att det gjorde något att jag var flygrädd och plingade på flygvärdinnorna rätt mkt, typ så fort planet gungade lite, för hon är väldigt förtjust i flygvärdinnor, väldigt förtjust..
Hon blev lite besviken dock när hon såg att den flygvärdinnan i andra gången bredvid oss, var väldigt mkt hetare än våran någon bittra avlagda förmåga..
men va fan outfit som outfit tänkte väl hon och höll god min..
Haha vilken resa..
Läste också för mig och hittade på grejer och intressanta ämnen som jag skulle vara delaktig i, som man gör m ett litet okoncentrerat barn, för att avleda uppmärksamheten, så höll vi på under start och landning och vid varje turbulens.. Fint.. Det enda vi hade tillgängligt va dock en vanlig flygtidning och någon tax free sort, så hur hon lyckades m de är lite av ett under..
Skulle däremot båda kunna hoppa fallskärm och bungy jump, inte lika läskigt.. Men och vara fast i den där lilla tuben alltså, som bara hänger där mitt i himmlen, nje.. 
vore bra om jag tyckte om att sitta i flygplanet för jag älskar att resa, åka och vara påväg! 
skulle aldrig låta det påverka mitt resande, noway, men vore lite skönt om det gav med sig!!!



så breath in breath out, jag kan flyga jag e inte rädd!!!!



känns jätte bra att sitta på planet nu, sköön känsla..



åh inrikes flyg, toppen, can´t wait..

Blev ingen dans igår för kattis och matilda var tvungna att rusa till balettakademin på möte som dom hade glömt.. Men då var jag redan där vid kulturama så gick och våldgästa pullan ist som bor en bit därifrån, väldigt mysigt..

En annan person som jag också hann våldgästa var min all time favorite clara, från "MIA OCH KLARA"
skulle jag få ha en människa i min ficka på dagarna så skulle det nog bli hon, helt klart..
såg på vägen till tunnelbanan vid östermalm att någon typ av insp var på g på sturehof, och till min stora glädje sitter hon där och bara ser allmänt gullitussig ut.. blev lite så där glad på samma sätt som när man va liten och såg någon artsit som man gillade.. var självklart tvungen att berätta det för henne mellan nåt klipp, hur fantastisk jag tycker att hon, och a la orri tvångs få m henne på ett kodak moment.,. detta m ett leende filmteam i bakgrunden och stelt stureplansaffärsfolk som vred sig i plågor "vad gör hon"
slappna av lite känner jag.. det blir inte roligare än vad man gör det!

Är bild lös där jag sitter nu vilket jag tycker är väldigt tråkigt, men kommer uppdatering senare..

Ikväll bär det av till grand hotell.. låååång dag..

Kommentarer
Postat av: J

HAHA, ÄLSKAR USA BILDERNA!!!!!!

2009-05-14 @ 13:15:16
URL: http://tryme.blogg.se/
Postat av: j

sugit dåligt me uppdateringar här...

2009-05-15 @ 16:49:36
URL: http://tryme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0