jävla knappar o cubase datorer o skit..

Andra kvällen m fanny! har byggt upp förväntningar hela dagen om hur lätt och bra det kommer gå att förstå sig på cobase hemma nu den här gången, men  ta mig fan är det lika jävligt nu som alltid och  det är därför  jag  alltid  ger upp..

Det känns ju spolklart när man sitter bredvid i studion o kollar på och det är problem fritt när någon annan trycker på knapparna och jag sitter bredvid o babblar, men när jag gör det  självblir det fullständigt kaos!!
plus att det alltid är massa annat som inte vill funka när man ska försöka sig på saker!! jävla skit..
Mitt vardagsrumsbord är belamrat m pryttlar, ljudkort ,synth, mic, data, en jävla massa sladdar och jag e bara totalt lost efter att fanny åkte hem..
Jag ville ju bara stå hemma, spela piano sjunga i all enkelhet!!! jag skulle ju förbättra mina piano skills också o by the end of the evning gjort en fantastisk inspelning, men jag kan inte ens gå från en grej på cubase till en annan, kan ju fan knappt sätta på play.. jag vill ha en mac och logic eller ett nytt ljudkort och protools, den här skit versionen är ju totalt värdelös!! varför kunde jag inte få lite mer teknik skills i mitt dna??

men den här gånen ska jag fan inte ge upp, jag ska verkligen göra mitt yttersta för att ta det lungt inte tröttna, tappa tålamodet och tro att jag ska kunna allt på en gång!! gud kan jag bara få en egen ljudtekniker o komplett studio..

imorgon e man ledig och jag ska iaf sätta mig o kolla upp den där lilla kinesen som ger bra piano lesson på youtube.. plocka fram massa gammalt teori material så jag får fram all bakhuvuds kunskap som jag faktiskt besitter och kommer ur det träsk jag fastnat i..
Fanny kommer vara upptagen en evighet innan hon kan komma hit igen o risken är att jag hinner slå sönder dom här prylarna i ren frustration.. allt utom micen för den e fannys.. som pricken över i:t kunde jag inte bet min mat på konsum när jag skulle köpa middag och laga till oss för jag hade 33 kr kvar på kortet, toppen!!!

nu går jag fan och lägger mig..

måste kolla in dom låtarna jag ska kunna på sön  till remington repet  också och till snarast min och t2 s låt som ska demas..  mina egna grejer får jag alltså ha tålamod med.. min favorit egenskap!!  måste ,måste hämta min kamera hos simon också innan han åker till LA, måste alltså göra det imorgon!! och så har jag lovat mamma hjälpa henne m grejer till hennes middag på lör.. åh vilken skön och avslappnande dag det blev!! åh just det lämna grejer till cicci från förra plåtningen..

nej orkar inte tänka mer.. sov gott!!! lävla teknik och datorer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0