det här satans vattenglaset!!

 pratats en himla massa om vattenglas..

Mitt är fullt, proppfullt! eftersom dom sista dropparna som trillar i inte riktigt får glaset att rinna över, utan bara ständigt håller det på bristningsgränsen, så står det nu klart att jag måste hälla ut det, alltihop..

Det är jobbigt  med ett glas som är proppfullt..  Det  lilla, lilla  som rinner över  kanten nu, fylls snabbt på igen, det är precis så att det går att bära..

Det är inte heller gott att dricka längre.. Det på botten har hunnit bli ganska gammalt och börjat inta en tråkig ton, så även om man är väldigt törstig och gärna skulle vilja ta hela glaset i några stora klunkar för att det är så oerhört lockande att få släcka törsten, så tar det  emot..

Alltså, får jag hälla ut hela skiten.. så jag kan fylla på med klart vatten som smakar bra och inte förgiftar mig.. För att spara på det här proppfulla glaset,  ger inget utrymme till  det.. 
Kommer kanske hinna bli ganska törstig under tiden, men desto godare att dricka av något som faktiskt smakar.. 
Detta nu odrickbara vatten blir bara svårare att få ner för varje dag, ändå låter  jag det stå där..  skulle behöva en en sån som renar det, men den äger inte jag...  jag kan bara tömma och fylla på m nytt, även om det är från samma kran, det är ju trots allt vatten jag vill ha...
Är  lockande att ta en klunk till innan, men risken finns ju att det bara gör mer skada än nytta när jag väl fått det i mig..



Kommentarer
Postat av: j

Jag kunde inte sagt det bättre själv...

2009-05-19 @ 15:01:14
URL: http://tryme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0