3 rätters..

Avrundat en super mys kväll med mamma..

Sprang som en galning efter jobbet och va så sjukt irriterad på alla människor som skulle handla samtidigt som jag..
Ni vet när vad som helst skulle kunna få en att tända till o man e så irriterad att man nästan vill börja grina!!

Började bra på apoteket m avmaskningsmedel o fästingmedel till sirre.. sen började det gå utför med blominköp på norrmalmstorg när kontanterna inte räckte o bankomaten där inte funkade och tiden tickade!! var tvunen att gå i vad som kändes i 50 år till ny bankomat o gå tillbaka o hämtade blommorna!!
miss att köpa blommor innan allt det andra!! var stoppar man dom!

Fråga nu, vad köper jag till mamma som kommer vara hos mig om exakt två timmar..??
Vad lagar jag för mat till världens underbaraste människa.. Varför är jag så uppstyrd men ändå inte!!
Varför är det så många människor som går här o varför skiter alla i att vika av lite o går som bulldogs rakt fram utan att visa minsta hänsyn?? oj hade någon av mina blommor nu?? ja toppen på två stycken, perfekt!

indiska någon sjal el tunika? hmm nej svårta att hitta stl som passar nu..
Åhlens, naglar..? shit börjar bli sjukt varmt o jag har gått runt hela stan.. en timme o 15 min tills mamma kommer.. det får bli naglar, men inte akryl.. mamma har en lustig grej för sifg där hon alltid tjatar om naglar o när hon väl gör dom e hon nöjd ett dygn sen börjar hon få nån sorts panik över dom o pillar sönder dom.. så nu får hon symboliskt ett paket m lösnaglar.. så, bra..
Fortf jätte varmt, börjar bli stressad..
Böcker e perfekt för henne nu, väljer tre st klockrena böcker, hoppas hon inte har läst dom.. 
Vill betala men världens segaste man, som måste jobba här av en jätte märklig anl går iväg och hjälper en tjej i ca 3 år!!  kommer sen han tillbaka och slår in mina böcker i vad som skulle få skalman att kännas som en raket!
När det sedan kommer till ögonblicket när han ska lägga ner packeten i påsen kommer samma tjej igen o han kan inte göra två saker samtidigt utan måste hålla i mina böcker över påsen medans han pratar m henne vääääldigt länge, men jag kunde ändå inte säga något, han var trots allt så hjärtlig trots skalman fasonerna.. lägger tillslut äntligen ner mina   böcker, tack..!
två köer mindre, nu mat!!
Går till affären på undervåningen eftersom mamma älskar den.. Hjälp den e mega stor jag hittar ingenting..!!
Letar efter citron sås i 20 min och plockar ihop lite av varje.. förätt varmrätt och efteträtt ska det lagas,.
killen i scharkdisken vägrar ge mig tips på hur jag jag kan laga till min lax, men tvångsmatade kunden innan m maträtter fast hon hela tiden ville gå och han riktigt skrek all superinfo efter henne, jaha trevligt..

Kassarna väger multum och rosorna gupar oskönt där dom ligger över väskan och folk är precis lika hänsynslösa här inne som ute..
Vilken jävla labyrint affär!!
skön kö på 20 meter och två näsvisa damer föle mig som båda talar om att dom står före mig i kön?! som att jag var någon sorts förbrytare som m alla medel försökte tränga mig före..
Äntliogen klar i kassan, kommer på att jag har glömt potatis och toapapper, helvete! får ta det på affären hemma..
Vägen hem genom t centralen orkar jag inte ens nämna, ville bara skrika rakt ut som ett litet barn.. Väl hemma, städar som en blixt diskar och går o köper potatis.. väl hemma ser jag att laxen jag skulle laga inte finns, tillbaka till affären o köper färska laxbitar, hem igen fortsätter fixa.. en skön stress klump har bildats i magens överdel..

Fixar ett fint foto som mamma älskar och anpassar till en ram samtidigt som jag fixar förätten m avokado tost o skagen.. mamma ringer o får snällt vänta i hallen medans jag gör iordning presentbord och ställer fram förätt o vin!!

Resultat! jätte glad mamma, super lyckad mat och underbar kväll.. Har redovisat data förslaget och hon reagerade precis som jag ville..

fina mamma Grattis!!



                             

Kommentarer
Postat av: j

Härligt!!

2009-05-06 @ 11:20:54
URL: http://tryme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0